fbpx

Stein & Team

Faglig baggrund

Jeg er uddannet Professionbachelor som Socialrådgiver på Aalborg universitet i 2008.

Efter endt uddannelse blev jeg ansat som socialrådgiver i en børne- og familieafdeling i Aalborg Kommune frem til udgangen af 2013.

Jeg har derudover arbejdet med rådgivning og samtaleforløb i Mødrehjælpen.

I januar 2017 blev jeg ansat som direktør og privatpraktiserende socialrådgiver hos Stein Consulting. 

I 2017 blev jeg certificeret Skyggevejleder v/ psykolog Mette Holm. 

Jeg har desuden taget en social juridisk efteruddannelse inden for beskæftigelsesområdet. 

I foråret 2020 udkommer min første bog; Sådan én er jeg jo ikke.

Marianne Stein

Direktør og privatpraktiserende socialrådgiver

Fra myndighedsrådgiver til privatpraktiserende socialrådgiver

I 2012 blev jeg påkørt to gange inden for fire måneder og blev langtidssygemeldt med skader efter piskesmæld. Jeg kom med andre ord på den anden side af bordet og mærkede på egen krop systemets sikkerhedsnet briste.

Med mit kendskab til systemet, min erfaring og ikke mindst faglighed, tog jeg sagen i egen hånd som socialrådgiver og virksomhedskonsulent. Jeg fik bevilliget fleksjob to et halvt år efter ulykken.

Det har været en stor øjenåbner for mig at opleve systemet fra den anden side af bordet.

Men min egen rejse har ikke været forgæves. Jeg har blot taget omvejen for at vise dig genvejen… For i dag er jeg blevet til den person, jeg selv stod og manglede i 2013-2016, mens min sag i jobcentret stod på.

Jeg mener derfor også, at jeg har de bedste forudsætninger for at hjælpe netop dig gennem jobcentrets til tider meget snørklede veje. Både ud fra min faglighed, men bestemt også fordi jeg har gået vejen selv og mærket systemet  på egen krop.

Jeg har selv oplevet at blive mere syg af systemet, at min arbejdsevne nærmere blev afviklet end udviklet. At det i høj grad handlede om at have Den Gule Førertrøje på for at komme igennem.

Efter jeg fik bevilliget fleksjob i 2015, med kun fire timers arbejdsevne, stod det også hurtigt klart for mig, at det var meget svært at få et job.

Det lykkedes mig at få en praktikplads hos Mødrehjælpen som socialrådgiver i den generelle rådgivning.

Det blev til en længerevarende praktikperiode, hvor jeg fik udviklet min arbejdsevne. Efterfølgende valgte jeg at arbejde i Mødrehjælpen som frivillig.

I Mødrehjælpen blev jeg meget optaget af de mange, særligt kvinder, som var fastlåst i systemet på kontanthjælp og med svære og komplekse helbredsproblemer eller andre problemstillinger.

Jeg mener ikke, at man som sygemeldt skal sidde fast på kontanthjælp. Det er bare ikke godt nok!

Jeg kunne mærke mit mod vokse, og følte mig inspireret til at blive privatpraktiserende socialrådgiver. Med to efteruddannelser oveni følte jeg, at jeg var klar til gå ud i verden og vise andre vejen

Jeg arbejder nu for, at andre kommer hurtigere og mere skånsomt gennem systemet via hjælp til selvhjælp. 

Skyggearbejde

Jeg har både gennem min faglige baggrund som socialrådgiver og egen personlige udvikling arbejdet med terapi i mange år. For mig blev skyggearbejdet skelsættende, da det var det psykologiske værktøj, jeg i mange år havde ledt efter

"Da jeg sad allermest fastklemt i jobcentret, var skyggearbejdet det, der gav mig det nødvendige skub videre"

Det er dét psykologiske værktøj, som  er en medvirkende faktor til at jeg er der hvor jeg er i dag..

Mit Team & samarbejdspartnere

Frederikke Alban

Presse & kommunikationsansvarlig

Frederikke Alban er uddannet journalist og har erfaring fra såvel dagblade som radio. De seneste 15 år har hun dog fungeret som presse- og kommunikationsrådgiver i bl.a. Region Hovedstaden og hos SKI – og har endvidere efteruddannelser i ledelse og kommunikation- og markedsføring.

Frederikke har efter et kræftbehandlingsforløb været sygemeldt i en længere periode som følge af bivirkninger og senfølger, men arbejder nu for mig nogle timer hver uge.

Gennem flere år har Frederikke fulgt beskæftigelsesområdet tæt, også som følge af egen situation. Hun siger selv, at hun derfor ikke kan forestille sig noget mere meningsfuldt arbejde end at være hér og bidrage til at udbrede kendskabet til de store udfordringer, der i dag er for syge og ledige.

For Frederikke er det vigtigt at gøre danskerne opmærksomme på, at de potentielt er i en langt mere sårbar situation, end de selv aner.

”Det er kun et sygdomsforløb eller for eksempel et fatalt fald på cyklen, der skiller dig fra at miste dit eksistensgrundlag. Velfærdssamfundet holder ikke længere hånden under dig i det omfang, de fleste går og tror. Men vi opdager det først, når vi selv rammes, og da er det ofte for sent at gøre noget ved det. Det er vigtigt, at vi får en debat om, hvordan vi bliver bedre til at passe på hinanden, når vi rammes af sygdom og ulykke.”

Frederikke skal varetage al pressekontakt og i det hele taget sørge for, at vi deler vores viden og kommunikerer aktivt med omverdenen.

Kontakt Frederikke på presse@mariannestein.dk

Jeanette Barchow

SoMe- ekspert

Jeanette er virksomhedens SoMe-ekspert, og hun tager sig af tekster og planlægning i forhold til SoMe samt bloggen. Derudover sørger Jeanette også for en række administrative – og P.A. opgaver.

Jeanette Barchow er oprindeligt uddannet pædagog og har selv været igennem kommunens opslidende sagsbehandling, da hun tilbage i 2015 blev langtidssygemeldt. Jeanette blev i 2019 tilkendt fleksjob 

Jeanette har stor interesse i de sociale medier og har selv brugt dem flittigt under sit forløb til at fortælle om livet med kroniske smerter i en ung alder – på godt og ondt. 

 

Anders Jespersgaard

Web-administrator

Anders Jespersgaard er Mariannesteins.dk solide Web Administrator. Han står for, at alt min kommunikation bliver visuelt formidlet her på siden samt i mit nyhedsbrev. 

Anders er også indehaver af Webven.dk. Dagligt hjælper han mange andre med at stå stærkere i den digitale verden – herunder at få deres værdier frem på deres hjemmeside.

Anders fortæller:
“Marianne var min første kunde da jeg stadig ikke havde nogenform for forretning. Hun hjalp mig med at skabe et stærkt fundament og tro på mig selv og mit arbejde. I dag hjælper jeg helt nyopstartede iværksætter til store virksomheder. Fokuset har ikke ændret sig i takt med det går godt for min virksomhed. Det altid kunden der er i centrum og jeg elsker at være der for dem.

Tak Marianne for støtten og de sjove opgaver 😀 

Ulla Jensen

Fotograf

Når kun det bedste er godt nok – derfor har jeg valgt Ulla Jensen som fast fotograf til billederne til min hjemmeside og blog samt Facebook-side.  

Ulla fortæller: 
“Jeg elsker mit arbejde som fotograf. Min lidenskab drejer sig ikke kun om at skabe flotte billeder – det drejer sig i høj grad om også at møde mennesket. Du skal føle dig set og hørt. 
Og hvis du føler at det er umuligt at lave gode billeder af dig, så vil jeg gerne bevise at det kan lade sig gøre – mens du faktisk har det sjovt. “

Kontakt Ulla på 91809990 eller se mere om Ulla på fotografullajensen.com

Et kærligt indspark

Bliv klædt på til din sag.
error: Alert: Indholdet er beskyttet !!
Scroll til toppen