fbpx

Privat Socialrådgiver

Ny BOG;
SÅDAN ÉN ER JEG JO IKKe

Nu kan du købe bogen; Sådan én er jeg jo ikke.

Få kontrollen tilbage - uden at det koster en formue

Sygdom eller personskade kan skabe følelsen af tab af kontrol, og mødet med systemet er ingen undtagelse.  Et system som jobcentret er ikke kun meget svært og uoverskueligt at navigere rundt i, det stiller også mange rigide krav til dig.

En sag i jobcentret kan derfor let skabe frustration, usikkerhed og bekymringer – og en oplevelse af umyndiggørelse, for det kan få konsekvenser for dit forsørgelsesgrundlag, hvis du siger nej eller svarer forkert.

Med sygdom følger der også ofte store økonomiske udfordringer med. Det skaber ikke kun kontroltab, men også afmagt. – Ikke kun for en selv, men også for dem, der er tæt på. Derfor kan det være godt at søge hjælp udefra.

Men professionel hjælp kan være dyrt – og det er langt fra ensbetydende med, at du får kontrollen tilbage over din sag og liv. Det ved jeg. 

Som privat socialrådgiver og professionel bisidder klæder jeg dig godt på efter hjælp-til-selvhjælps-princippet. Det betyder, at du får mest mulig kontrol over din sag og eget liv igen – uden at det skal koste dig en formue. Og uden at gå på kompromis med kvalitet eller faglighed.

Det betyder også, at jeg IKKE overtager din sag som part, men klæder dig bedst muligt på ved at bistå med rådgivning inden dit møde. Hvis du ønsker det, kan jeg også gå med dig til mødet for at sikre dig at alt forløber, som det skal. 

Når jeg bistår dig, kan du derfor føle dig helt tryg i mødet med jobcentret.

Jeg kan klæde dig på  inden for:

"Uden hjælp fra den private socialrådgiver, Marianne Stein, havde to sygemeldte kvinder mistet deres ydelser fra kommunen. Den private rådgiverhjælp er nødvendig, indtil politikerne bliver klogere og Jobcentrene mere humane, lyder det fra Marianne Stein."
Morten Svith
Jouralist

HVORFOR DEN GULE FØRERTRØJE?

Det ER alvorligt at være ramt på helbredet, og der er meget på spil; herunder dit job, økonomi, sociale liv. DIN FREMTID. 

Den Gule Førertrøje bruger jeg netop for at gøre noget alvorligt og tungt langt mere håndterbart i en svær og sårbar periode i dit liv.

Jeg arbejder empowerment- orienteret. Det handler om at få kontrol over eget liv gennem processer, hvor vi flytter os fra afmagt til magt over eget liv. 

Jeg har derfor et mantra; “Ta’ Den Gule Førertrøje på – hvis du vil fremad.”
Det betyder også, at jeg KUN kan hjælpe dig, hvis du selv ønsker at flytte dig.

For det at tage Den Gule Førertrøje på i din sag i jobcentret handler om, hvordan du sætter dig i sadlen, træder i pedalerne, så du også selv bestemmer retningen – og kommer fremad. Det handler om at tage lederskab.

Jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har selv taget vejen, efter at jobcentret raskmeldte mig, uden at jeg var rask. Jeg var med andre ord ikke klædt godt nok på og tog styrtet ud over kanten. Jeg mistede mit forsørgelsesgrundlag i 14 måneder.

Jeg er der, hvor jeg er i dag, fordi jeg har trådt hårdt i pedalerne og har kæmpet mig frem til målstregen.

Jeg har taget min erfaring med mig videre i mit arbejde som privat socialrådgiver – kombineret med en efteruddannelsen indenfor jura og beskæftigelse.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at klæde dig på til Førertrøjen, så du kan flytte dig væk fra følelsen at være fastlåst og magtesløs, blandt andet ved at bevidstgøre egne ressourcer, udfordringer og målretning. Det vil skabe et langt bedre fundament til at tage lederskab for din kommunale sag, så den går i den retning, du selv ønsker.

Jeg ved  også godt, at det er lettere sagt end gjort, når du måske allerede har en oplevelse af være kørt over af Jobcentret. Men så er det kun endnu mere vigtigt, at du rækker hånden ud og beder om hjælp. Professionel hjælp.

At tage Den Gule Førertrøje på i din sag i jobcentret er vejen til at komme videre i dit liv.

Du kan læse mere om Den Gule Førertrøje og Lederskabkonceptet her

"Marianne har været en uvurderlig støtte/sparring i mit forløb. Hun var lige præcis den fagperson, jeg havde brug for, for at holde mig oppe i samarbejdet med jobcentret. Marianne er super dygtig fagligt og lader sig ikke stoppe af autoriteter og middelmådig sagsbehandling. Hun er så vigtig en spiller på dette område, hvor man hurtigt får en fornemmelse af, at tilfældigheder og middelmådig sagsbehandling er afgørende for din fremtid. Jeg er nu videre fra jobcentret og ansat i det bedste fleksjob. Mange tusind tak for samarbejdet til Marianne”.
Sandra Rosenkilde
Pædagog

Hvorfor vælge mig?

Udover, at jeg har flere års erfaring som socialrådgiver, har jeg selv været igennem systemet fra den anden side af bordet. Jeg har oplevet den ene dør efter den anden blive lukket. Jeg blev fanget af alle begrænsningerne frem for mulighederne og kunne til sidst ikke længere se en udvej. 

Men jeg fandt en udvej, og vil også gerne hjælpe dig med at finde din.

Jeg har et godt kendskab til forvaltningsprocedurer, netop på grund af min faglighed, mit arbejde og ikke mindst min egen erfaring som klient i systemet. Jeg har indsigt i, hvad det vil sige at være klient og have brug for systemets sikkerhedsnet. 
Et sikkerhedsnet, som ofte viser sig at have så store huller, at det næsten er uundgåeligt at falde igennem.

Det skaber tryghed at være godt klædt på til dit møde. En tryghed, som skal være bærende for et godt og konstruktivt sagsforløb og for at opnå de bedste resultater. Dér hvor du kan se nye muligheder. Dér hvor dørene åbner sig. 

Jeg vil derfor altid anbefale, at vi, inden mødet med forvaltningen, har et formøde, hvor vi tager dialogen og en forventningsafstemning om, hvad der er dine ønsker, hvad du har af muligheder, og hvad målet skal være.

Jeg vil med andre ord gerne hjælpe dig med at finde din udvej og åbne dine døre til en god fremtid. 

Jeg gør en dyd ud af at klæde min klient bedst muligt på til mødet med forvaltningen. For din sag er også min sag.

Partsrepræsentant
eller bisidder –
hvad er forskellen?

Du har ret til at få en bisidder eller en partsrepræsentant i din sag.

Ifølge Forvaltningslovens §8 fremgår det, at den som er part i en sag, på ethvert tidspunkt af sagens behandling kan lade sig:

1) repræsentere af andre (partsrepræsentant)
2) lade sig bistå af andre (bisidder)

En bisidder er en person, du selv vælger. Det kan være et familiemedlem, ven/veninde eller en anden, som du har tillid til. Eller det kan være en professionel bisidder, som for eksempel en privat socialrådgiver.

At have et sagsforløb i det kommunale regi kan sætte mange store følelser i gang, både hos den som sagen vedrører (parten) og dennes familie og venner.

Det kan derfor ofte være hensigtsmæssigt at vælge en professionel bisidder frem for et familiemedlem – en professionel bisidder som har faglighed og indsigt vedrørende forvaltningsprocedurer, de lovmæssige krav og rettigheder mv.

En partsrepræsentant er en person, der overtager din sag. Det kan være dyrt at have en partsrepræsentant, fordi personen fuldstændig tager over og har den direkte kontakt med forvaltningen. 

Jeg fokuserer kun på ydelsen som professionel bisidder, og det vil sige, at du ikke kan hyre mig som partsrepræsentant. Det gør jeg netop for at du kan bevare mest muligt kontrol – og ikke mindst for at holde dine omkostninger nede. 

DET HER SKAL DU VIDE

Min opgave er at klæde dig bedst muligt på og sikre dine muligheder.
Det er dig som part, der bestemmer, hvor meget jeg må tale på dine vegne, men jeg kunne aldrig drømme om at tage med til et møde, uden at jeg må sige noget – for det gavner hverken din sag eller pengepung.  Så hvis du vælger mig til at bistå dig i din sag, så ligger det i vores aftale, at jeg har fuld taleret. Det er min opgave at sikre, at mødet med jobcentret foregår efter reglerne og under ordentlige rammer. Det er det, du betaler for.

bemærk

Hvad siger klienterne

Marianne har hjulpet mig rigtig meget, da jeg stødte på udfordringer med dagpengesystemet i forbindelse med sygemelding.
Marianne tog hurtigt fat på sagen, og hjalp med partshøringen, og fik de korrekte paragrafer på plads.
Marianne er dybt professionel, og ved hvad hun har med at gøre.
Så jeg vil anbefale enhver, der har brug for hjælp til deres sag, at kontakte Marianne.
Kirstine
Det har været en stor hjælp, at have Marianne med som støtte, både til vejledning, men også til møder hos kommunen, hvor Marianne har kommenteret fejl og mangler fra deres side samt stillet uddybende spørgsmål. Marianne er en sød, forstående og sympatisk person, som brænder for at hjælpe os der er i klemme. Jeg tænker, at det er en fordel, at hun selv har prøvet systemet på hendes egen krop, og ved hvor frustrerende det ofte er.
Annette
Marianne får mine varmeste anbefalinger. Ikke noget med hun er hammer dygtig fagligt, så er hun bare det mest empatiske, varme og skønne menneske. Man mærker tydeligt hun brænder for det hun laver, og uanset hvor sej og umulig kampen kan føles, så opgiver hun IKKE. Marianne kæmper til det sidste, sammen med dig.
Mia

Et kærligt indspark

Bliv klædt på til din sag.
Scroll til toppen
error: Alert: Indholdet er beskyttet !!