Privat Socialrådgiver

få kontrollen tilbage

Sygdom eller personskade kan medføre kontroltab – og mødet med jobcentret er ingen undtagelse.  

 Jobcentret kan ikke bare være svært og uoverskueligt at navigere i, det stiller også mange rigide krav til dig. Det kan afføde frustration, usikkerhed og bekymringer – og en oplevelse af umyndiggørelse. 

Det kan få konsekvenser for dit forsørgelsesgrundlag, hvis du siger nej eller svarer forkert. 

Derfor kan det være godt at søge hjælp udefra, så du kan sikre dig de bedste muligheder – og tage kontrollen tilbage i dit liv.

Som privat socialrådgiver klæder jeg dig godt på efter hjælp-til-selvhjælps-princippet – uden at gå på kompromis med kvalitet eller faglighed.

Jeg kan bistå dig med rådgivning inden dit møde, og hvis du ønsker det, kan jeg også gå med dig til mødet for at sikre at alt forløber, som det skal. 

Når jeg bistår dig, kan du derfor føle dig helt tryg i mødet med jobcentret. 

Du er ikke længere alene.

Jeg kan klæde dig på  inden for:

"Uden hjælp fra den private socialrådgiver, Marianne Stein, havde to sygemeldte kvinder mistet deres ydelser fra kommunen. Den private rådgiverhjælp er nødvendig, indtil politikerne bliver klogere og Jobcentrene mere humane, lyder det fra Marianne Stein."
Morten Svith
Jouralist

HVORFOR DEN GULE FØRERTRØJE?

Meget kan være på spil, når man rammes af en ulykke eller alvorlig sygdom; herunder dit job, økonomi, sociale liv. Din fremtid. 

Den Gule Førertrøje bruger jeg netop for at gøre noget alvorligt og tungt langt mere håndterbart i en svær og sårbar periode i dit liv.

Jeg arbejder empowerment-orienteret. Det handler om at få kontrol gennem processer, hvor man flytter sig fra afmagt til magt over eget liv. 

Jeg har derfor et mantra; “Ta’ Den Gule Førertrøje på – hvis du vil fremad.” Det betyder også, at jeg kun kan hjælpe dig, hvis du selv ønsker at flytte dig.

For det at tage Den Gule Førertrøje på i din sag i jobcentret handler om, hvordan du sætter dig i sadlen, træder i pedalerne, så du selv bestemmer retningen – og kommer fremad. Det handler om at tage lederskab.

Køb BOGen;
SÅDAN ÉN ER JEG JO IKKe

Med min faglig viden og  erfaring som privat socialrådgiver – kombineret med efteruddannelser indenfor jura og  psykologi – vil jeg gerne hjælpe dig væk fra følelsen at være fastlåst og magtesløs. Det vil jeg gøre ved blandt andet at bevidstgøre dine ressourcer, udfordringer og målretning. Det giver fundament til at tage lederskab for din kommunale sag, så den går i den retning, du selv ønsker.

Det lyder lettere sagt end gjort, når du måske allerede har en oplevelse af være kørt over af Jobcentret. Men så er det kun endnu mere vigtigt, at du rækker hånden ud og beder om hjælp. Professionel hjælp.

At tage Den Gule Førertrøje på i din sag i jobcentret er vejen til at komme videre i dit liv.

Du kan læse mere om Den Gule Førertrøje og Lederskab-konceptet her

"Marianne har været en uvurderlig støtte/sparring i mit forløb. Hun var lige præcis den fagperson, jeg havde brug for, for at holde mig oppe i samarbejdet med jobcentret. Marianne er super dygtig fagligt og lader sig ikke stoppe af autoriteter og middelmådig sagsbehandling..." ..."Jeg er nu videre fra jobcentret og ansat i det bedste fleksjob. Mange tusind tak for samarbejdet til Marianne”.
Sandra Rosenkilde
Pædagog

Hvorfor vælge mig?

Udover at jeg har flere års erfaring som privatpraktiserende socialrådgiver, så har jeg også selv oplevet systemet fra den anden side af bordet efter en ulykke. 

Jeg har et godt kendskab til forvaltningsprocedurer, netop på grund af min faglighed, min erfaring og ikke mindst min egen erfaring som klient i systemet. 

Jeg har indsigt i, hvad det vil sige pludselig at være i en sårbar situation, miste fodfæste i livet – og  have brug for at række ud efter systemets sikkerhedsnet. 

Et sikkerhedsnet, der desværre ofte viser sig at have så store huller, at det næsten er uundgåeligt at falde igennem.

I alt det utrygge man pludselig møder, skaber det tryghed at være klædt godt på til mødet med jobcentret. 

Derfor gennemgår jeg først og fremmest din sag. Herefter afholder vi et formøde, på baggrund af dine sagsakter, hvor vi tager dialogen og en forventningsafstemning, om hvad der er dine ønsker, og hvad du har af muligheder, samt hvad dit mål skal være.

Det skaber tryghed – en tryghed, som  skal være bærende for et godt og konstruktivt sagsforløb og for at opnå de bedste resultater. 

Jeg gør en dyd ud af at klæde min klient bedst muligt på til mødet med forvaltningen. For din sag er også min sag.

Partsrepræsentant
eller bisidder –
hvad er forskellen?

Du har ret til at få en bisidder eller en partsrepræsentant i din sag.

Ifølge Forvaltningslovens §8 fremgår det, at den som er part i en sag, på ethvert tidspunkt af sagens behandling kan lade sig:

1) repræsentere af andre (partsrepræsentant)
2) lade sig bistå af andre (bisidder)

En bisidder er en person, du selv vælger. Det kan være et familiemedlem, ven/veninde eller en anden, som du har tillid til. Eller det kan være en professionel bisidder, som for eksempel en privat socialrådgiver.

At have et sagsforløb i det kommunale regi kan sætte mange store følelser i gang, både hos den som sagen vedrører (parten) og dennes familie og venner.

Det kan derfor ofte være hensigtsmæssigt at vælge en professionel bisidder frem for et familiemedlem – en professionel bisidder som har faglighed og indsigt vedrørende forvaltningsprocedurer, de lovmæssige krav og rettigheder mv.

En partsrepræsentant er en person, der overtager din sag. Det kan være dyrt at have en partsrepræsentant, fordi personen fuldstændig tager over og har den direkte kontakt med forvaltningen. 

Jeg fokuserer kun på ydelsen som Privat socialrådgiver/professionel bisidder. Det gør jeg, fordi du derved kan bevare mest muligt kontrol over din egen sag – og ikke mindst for også at holde dine omkostninger nede. 

DET HER SKAL DU VIDE

Det er dig som part, der bestemmer, om jeg må tale på dine vegne. 

Men ingen taleret gavner hverken din sag eller pengepung.  

Så hvis du vælger, at jeg skal  bistå dig i din sag, så ligger det i vores aftale, at jeg har fuld taleret. 

Det er min opgave at sikre, at mødet med jobcentret foregår efter reglerne og under ordentlige rammer. Det er det, du betaler for.

bemærk

Hvad siger klienterne

Marianne har hjulpet mig rigtig meget, da jeg stødte på udfordringer med dagpengesystemet i forbindelse med sygemelding.
Marianne tog hurtigt fat på sagen, og hjalp med partshøringen, og fik de korrekte paragrafer på plads.
Marianne er dybt professionel, og ved hvad hun har med at gøre.
Så jeg vil anbefale enhver, der har brug for hjælp til deres sag, at kontakte Marianne.
Kirstine
Det har været en stor hjælp, at have Marianne med som støtte, både til vejledning, men også til møder hos kommunen, hvor Marianne har kommenteret fejl og mangler fra deres side samt stillet uddybende spørgsmål. Marianne er en sød, forstående og sympatisk person, som brænder for at hjælpe os der er i klemme. Jeg tænker, at det er en fordel, at hun selv har prøvet systemet på hendes egen krop, og ved hvor frustrerende det ofte er.
Annette
Marianne får mine varmeste anbefalinger. Ikke noget med hun er hammer dygtig fagligt, så er hun bare det mest empatiske, varme og skønne menneske. Man mærker tydeligt hun brænder for det hun laver, og uanset hvor sej og umulig kampen kan føles, så opgiver hun IKKE. Marianne kæmper til det sidste, sammen med dig.
Mia

Et kærligt indspark

Bliv klædt på til din sag.
Indkøbskurv
Scroll til toppen
error: Alert: Indholdet er beskyttet !!